OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra výchovy k občanství (45060)
Název * : Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza
Citace : Labischová, D. Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza: Migration als Thema des Unterrichts in Deutschland, Tschechien und Polen. Eckert. Dossiers. Georg Eckert Institute for International Textbook Research. 2018, 20(1), s. 2255-271. ISSN 2191-0790.
Podnázev :
Migration als Thema des Unterrichts in Deutschland, Tschechien und Polen
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 2191-0790
Oficiální název periodika * : Eckert. Dossiers. Georg Eckert Institute for International Textbook Research
Stát vydavatele periodika * : Spolková republika Německo
Svazek periodika * : 20
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 15
Strana od * : 2255
Strana do * : 271
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
social science textbooks; content analysis; comparison; migration; multicultural education
Popis v původním jazyce * :
V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.
Popis v anglickém jazyce * :
The paper compares the way of integrating the topic of Migration into the Czech and German curricula and into selected textbooks of both countries. Qualitative analysis was focused on the educational content (curriculum) and its overall concept, taking into account the historical context, personal stories, the didactic use of iconographic material, cartograms, statistical data and types of learning tasks. The space for the formulation of one's own opinion and for the productive activities of the pupils was also monitored. The analysis shows that the overall didactic processing of textbooks is largely based on the tradition of creating textbooks in both countries.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A2101W0X

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}