OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra výchovy k občanství (45060)
Název * : The influence of the didactic structuring of learning tasks on the quality of perception, analysis and interpretation of a historical cartoon
Citace : Labischová, D. The influence of the didactic structuring of learning tasks on the quality of perception, analysis and interpretation of a historical cartoon. International Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture (JHEC). 2018, roč. 39, 1(1), s. 71-92. ISSN 1608-8751.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1608-8751
Oficiální název periodika * : International Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture (JHEC)
Stát vydavatele periodika * : Spolková republika Německo
Svazek periodika * : 1
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník : 39
Počet stran článku * : 21
Strana od * : 71
Strana do * : 92
Kód UT WoS :
EID : 2-s2.0-85075280960
Poddruh recenzovaného článku : Článek v databázi SCOPUS (Jsc)
Klíčová slova anglicky * :
history didactic; eye-tracking; empirical research; analysis and interpretation of a historical cartoon
Popis v původním jazyce * :
The article presents the results of qualitative research conducted in 2015 and 2016 on a sample of pupils at Czech lower secondary schools (age 14-15) and upper secondary schools (age 17-18). The research drew on a pilot study carried out in 2014, whose aim was to determine the extent to which didactically structured learning tasks influence the quality of perception, analysis and interpretation of an iconographic historical source - specifically a caricature. The research presented here applied two methods of data collection and processing: analysis of audio recordings via open axial coding, and the eyetracking method (which is still not yet widely used in history didactics research). The results showed that the didactic structuring of learning tasks has a clear positive influence on pupils' perception strategies and on the quality of their analysis and interpretation of the caricature. If pupils are not guided to observe the image in detail, to identify the various symbols and understand their meanings, they generally overlook these significant elements entirely, and their interpretations remain on a very superficial level. This finding should encourage textbook authors and history teachers to place more emphasis on structuring learning tasks related to historical sources in such a way as to guide pupils to develop their historical thinking skills.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A2101W0N

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}