OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců
Citace : Gejgušová, I. Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců. In: Človek so znevýhodnením v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii: Človek so znevýhodnením (postihnutím, hndikepom) v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii 2018-10-18 Prešov. Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2018. s. 401-419. ISBN 978-80-555-2044-5.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Písemnictví, mas-media, audiovize
Počet stran * : 18
Strana od * : 401
Strana do * : 419
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-555-2044-5
Kód ISSN :
Název sborníku * : Človek so znevýhodnením (postihnutím, hndikepom) v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Vydavatelstvo Prešovskej univerzity
Místo vydání * : Prešov
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Človek so znevýhodnením v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii
Místo konání konference * : Prešov
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
inclusion; handicap; the care for the disabled; the depiction of the handicap in literary works; the creative activities of disabled individuals; the qualitative research
Popis v původním jazyce * :
Příspěvek Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců reaguje na probíhající proces inkluze v českém školství. S inkluzí je spojen i rostoucí zájem pedagogů o získání potřebných teoretických poznatků a jejich doplnění o orientaci v literární tvorbě pro děti a mládež s tematikou handicapu, případně o seznámení s širším okruhem titulů, jejichž prostřednictvím by byl handicap vhodnou formou přiblížen žákům základních a studentům středních škol. Příspěvek je členěn do dvou částí. Vstupní pasáže paralelně zachycují rozvoj péče o postižené, vliv institucionalizované péče na utváření základů speciální pedagogiky a na následné zobrazování handicapu v literární tvorbě, včetně titulů pro děti a mládež. Prostor je věnován také tvůrčím aktivitám postižených jedinců a institucím, které pro ně vytvářejí potřebné zázemí. Druhá část příspěvku je věnována výzkumnému šetření kvalitativního typu, do něhož byli zapojeni speciální pedagogové, vysokoškolští studenti oboru Speciální a Sociální pedagogika a handicapovaní jedinci. Cílem těchto pasáží je zprostředkovat osobní zkušenost s literárním zobrazením handicapu těch, kteří se handicapovaným jedincům profesně věnují, nebo život s handicapem žijí.
Popis v anglickém jazyce * :
The essay Handicaps in Literature from the Perspective of Assisting Professions and Handicapped Individuals is a response to the ongoing process of inclusion in the Czech school system. Inclusion is accompanied by educators' growing interest in acquiring the necessary theoretical knowledge and orientation in literary works on handicaps among children and youth and in information on a wide range of titles that familiarize basic and secondary school pupils with the handicap in a suitable way. The essay consists of two parts. The introductory passages capture progress in the care for the disabled, the impact of institutional care on the creation of special pedagogy and the subsequent depiction of the handicap in literary works, including titles for children and the youths. Space is also given to creative activities of disabled individuals and institutions that provide the necessary facilities. The second part is focused on qualitative research that incorporated special educators and university students involved in the subject of Special and Social Pedagogy and Handicapped Individuals. These passages seek to mediate the personal experience of persons who are professionally engaged in work with handicapped individuals or live with a handicap themselves.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A2101VWJ

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}