OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální pedagogiky (45190)
Název * : Social Context of Thefts at Czech Schools
Citace : Richterová, B. Social Context of Thefts at Czech Schools: the result of research. In: ICEEPSY 2018, International Conference on Education and Educational Psychology. Athény: Future Academy. 2018.
Podnázev :
the result of research
Rok : 2018
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Athény
Stát konání akce :
Název akce : ICEEPSY 2018, International Conference on Education and Educational Psychology
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Future Academy
Klíčová slova anglicky :
Thefts at school, pupils of middle school, theories of delinquency, secondary socialization.
Popis v původním jazyce :
Thefts at school are one of the obstacles in building a safe school environment, that makes the effective teaching process easier. Although this is not a rare phenomenon, literature covers it only marginally. This paper presents quantitative results of the dissertation thesis of the author describing in the first part the thefts committed by pupils aged 11-15 years in a school environment in the Czech Republic. The second part introduces significant variables from the social context of these pupils by means from regression model. The outcomes of the statistical analyses enrich not only pedagogical theory but at the same time indicate important elements of family and school contexts of the pupils who commit these thefts. Four variables were on the significant level 5% in the regression: attachment to school, self-control, tension in family and other demonstrations of risk behaviour and these may be regarded the most important from the point of view of thefts at school. The variables social learning in family and delinquent friends were also marginally significant. As regard the delinquency theories on thefts at school committed by pupils, the following theories are important: Problem Behaviour Theory (Jessor, 1991), General Theory of Crime (Gottfredson a Hirschi, 1990), General Strain Theory mainly focused on family context (Agnew, 2009) and Social Control Theory and Social Bond Theory (Hirschi, 1969).
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}