OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Vybrané aktuální vzdělávání učitelů v oblasti čtenářské gramotnosti v Moravskoslezském kraji
Citace
Vicherková, D. Vybrané aktuální vzdělávání učitelů v oblasti čtenářské gramotnosti v Moravskoslezském kraji.
In:
Konference České pedagogické společnosti 2018: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství 2018-03-15 Opava.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Počet stran:
Strana od:
Strana do:
Forma vydání:
Kód ISBN:
Kód ISSN:
Název sborníku:
Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Místo vydání:
Opava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Konference České pedagogické společnosti 2018
Místo konání konference:
Opava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
reading literacy, reading strategies, KAP, education of teachers
Popis v původním jazyce:
Příspěvek se zaměřuje na aktuální problematiku rozvoje čtenářské gramotnosti a její východiska vzhledem ke kurikulu a vybraným výstupům z mezinárodního a regionálního výzkumu čtenářské gramotnosti ve vztahu k vzdělávání učitelů v projektu KAP MSK. Cílem textu je zamyslet se nad proměnou role učitele ve výuce směřující ke kritickému myšlení a porozumění klíčových informací, a to deskripcí vzorku inovační realizace vzdělávání učitelů v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií žáků ZŠ a SOŠ v Moravskoslezském kraji. Text popisuje, analyzuje a objasňuje vybrané edukační aktivity s gramotnostním čtenářským zaměřením, např. projektovou podporou KAP v MSK jako reakcí na alarmující výsledky čtenářské gramotnosti žáků MSK v období 2009 - 2017. V závěrečné části textu je vyjádřeno očekávání, zda navrhovaná a realizovaná opatření k růstu úrovně čtenářské gramotnosti žáků v Moravskoslezském kraji přinesou zlepšení daného problému směrem do každodenního kontextu a potřebě.
Popis v anglickém jazyce:
This article focuses on current problematic of reading literacy development in relation to the curriculum and selected outcomes from international and regional survey in relation to the education of teachers in project KAP MSK. The purpose of this article is to contemplate over the transformation of the role of a teacher in the classes leading to critical thinking and understanding of key information using description of a sample of innovative implementation of teachers education in the area of reading literacy development and reading literacy strategies of elementary and high school students in the Moravian-Silesian region. This article describes, analyzes and clarifies selected educational activities with focus on reader?s literacy (e.g. project support KAP in Moravian-Silesian region as a reaction to alarming results reading literacy of elementary and high school students in the Moravian-Silesian region in 2009 - 2017. Expectation that the suggested and implemented measures to achieve improvement of the level of reading literacy will bring actual improvement of the issue in the everyday context and need of the students is presented in the second part of the text.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules