OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Speech acts in L1 English vs. ELF: a contrastive pragmatic study of the expression of oppositional stance in a web genre
Citace : Hopkinson, C. J. Speech acts in L1 English vs. ELF: a contrastive pragmatic study of the expression of oppositional stance in a web genre. In: 14th ESSE Conference. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
Podnázev :
Rok : 2018
Obor : Jazykověda
Místo konání : Brno
Stát konání akce :
Název akce : 14th ESSE Conference
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Masarykova univerzita
Klíčová slova anglicky :
speech acts, verbal antagonism, face threat, lingua franca, ELF, L1 English, customer service discourse, relational work, facework
Popis v původním jazyce :
This paper reports on a sociopragmatic study of restaurant-owners' public responses to negative customer reviews on TripAdvisor. These responses are typically apologetic, characterized by an acceptance of criticism and a high level of deference towards the customer. However, this study focuses on those responses which express an oppositional stance - contradicting or rejecting the reviewer's claims, and sometimes directing personal criticism at the reviewer. TripAdvisor is a translocal site of interaction - locally rooted, yet with a global reach. In this study I explore how this translocality is manifested in both discourse-semantic and lexicogrammatical features of oppositional responses. Informed by sociopragmatic theories of facework, rapport management and relational work, and analyzing a corpus consisting of responses by L1 English speakers and L2 (ELF) speakers, I analyze the discursive mechanisms through which speech acts indexing oppositional stance are expressed by L1 and ELF speakers. Specifically, I investigate speakers' choices of resources for mitigating or aggravating such speech acts, and I identify recurrent patterns of distribution within the corpus that may point to broader contrastive differences between L1 and ELF sociopragmatic practices. This reveals the unexpected diversity and fluidity of what may at first sight appear to be a highly conventional genre.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}