OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Vnímání výtvarné tvorby u dětí předškolního věku.
Citace
Bajnarová, M. Vnímání výtvarné tvorby u dětí předškolního věku..
In:
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2014. Proměny pedagogiky a psychologie 2014 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. s. 209-215. ISBN 978-80-87952-05-4.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
209
Page to:
215
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-05-4
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2014. Proměny pedagogiky a psychologie.
Proceedings:
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
perception; preschoolers; artistic creation; art tools; creative expression
Annotation in original language:
Dítě před výtvarným procesem i během něj vnímá své pocity a okolí. Toto vnímání mu umožňuje se výtvarně (sebe)vyjádřit, a to různými výtvarnými materiály a nástroji. Výtvarná tvořivost a výsledné artefakty dokumentují dětská poznání. Příspěvek poukazuje na vnímání výtvarné tvorby dětí v předškolním období.
Annotation in english language:
The children´s perception his creative work influences from his feelings. Child artistically expresses his thoughts, feelings and surroundings. This perception helps children´s artistic expression and artistic (self)expression in the form of art materials and tools. The text resolves children´s perception and their art work in preschool age.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules