OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Specifické znaky v kresebném projevu mladistvých s poruchami chování.
Citace
Bajnarová, M. Specifické znaky v kresebném projevu mladistvých s poruchami chování..
In:
Sborník konference interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů 2014 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. s. 1183-1192. ISBN 978-80-87952-04-7.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
1183
Page to:
1192
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-04-7
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník konference interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Conduct disorder; drawing process; drawing task; symbolism
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá kresebným projevem mladistvých s poruchou chování, především mládeže žijící ve výchovných ústavech v Moravskoslezském kraji. V článku je nastíněn význam kresby a důležitost výtvarného procesu ve výchovných zařízeních. Autorka vyzdvihuje kresebné zvláštnosti, kreslířské originality a zachycené symboly, které by se mohly stát specifickými znaky v kresebném sdělení problémových jedinců. Dále se zamýšlí nad kresebným artefaktem a podněty, které ovlivňovaly respondenty během procesu tvorby.
Annotation in english language:
The paper deals with the drawing youths with behavioral disorders, especially young people living in educational institutions. The article outlines the importance of drawing and the importance of visual process in educational institutions. The author examines drawing characters, drawing originality, captured symbols that could become specific characters in the graphic communication "problem" individuals. Also, the author reflects on the drawing artifact and suggestions that influenced the respondents during the creation process.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules