OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Rozvoj tvůrčí představivosti dítěte předškolního věku.
Citace
Bajnarová, M. Rozvoj tvůrčí představivosti dítěte předškolního věku..
In:
Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne umelecké vzdelávanie 2014 Bratislava.
Zohor: Virvar, 2014. s. 17-19. ISBN 978-80-89693-03-0.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
3
Page from:
17
Page to:
19
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-89693-03-0
ISSN code:
Proceedings title:
Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne umelecké vzdelávanie.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Virvar
Place of publishing:
Zohor
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
preschooler; art activities; kindergarten; creative imagination; creativity
Annotation in original language:
Mým záměrem je poukázat na důležitou roli učitele v procesu rozvoje tvůrčí představivosti u dětí předškolního věku. Učitelé v mateřských školách mají velkou čest být na samém počátku utváření celoživotního procesu kultivace lidské mysli. Dětem v mateřských školách by měla být otevřena cesta k získávání výtvarných zkušeností přiměřených jejich věku. Svou pozornost jsem zaměřila na rozvoj schopností malých dětí prostřednictvím výtvarných aktivit. Také kladu důraz na jejich citový vývoj, na způsob dětského chápání vlastní osobnosti a podporu jejich představivosti. Abychom mohli rozvíjet dětskou tvůrčí představivost, musíme proniknout až do srdce dítěte a získat si jeho mysl. Výtvarné aktivity a motivace k tvorbě poskytují dětem příležitost, jak své myšlenky, emoce, dosavadní zkušenosti a fantazii přenést na výkres. Výtvarný artefakt se v té chvíli stane také prostředkem komunikace mezi dítětem a učitelem a dodá smysl tvorby pro duševní růst.
Annotation in english language:
My intention is to show the important role of teachers in the development of creative imagination in children of preschool age. Children in kindergartens schools should get art experience. The main theme is the development of skills of young children through art activities. Also important is the emotional development, understanding their personality and support their imagination. In order to develop a child creative imagination, we have to look to the heart of a child. Art activities and motivation to creativity, give children the opportunit, to show their thought, emotions, experience and imagination. And also very important is that artwork helps to the communication between the teacher and the child.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules