OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Saving face online: Institutional responses to negative customer reviews on TripAdvisor
Citace : Hopkinson, C. J. Saving face online: Institutional responses to negative customer reviews on TripAdvisor. In: Persuasion in Public Discourse: Cognitive and functional perspectives. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins, 2018. s. 181-206. Discourse Approaches to Politics, Society and Culture, 79. ISBN 9789027201386.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 9789027201386
Název knihy v originálním jazyce * : Persuasion in Public Discourse: Cognitive and functional perspectives
Název edice a číslo svazku * : Discourse Approaches to Politics, Society and Culture, 79
Místo vydání * : Amsterdam/Philadelphia
Název nakladatele * : John Benjamins
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 26
Počet stran knihy * : 334
Strana od * : 181
Strana do * : 206
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
interactional pragmatics, face, facework, rapport management, persuasion, genre, public complaint responses, TripAdvisor
Popis v původním jazyce * :
Working within an interactional-pragmatic framework, this chapter reports on a study of hoteliers' responses to negative customer reviews on the TripAdvisor website, exploring the significance of facework and rapport management strategies as means of persuasion. Negative reviews represent face-threatening acts which endanger the business's institutional face, while responses offer an opportunity for face-saving and rapport-building; to maximize persuasive effect, respondents must strike a balance between their own face needs and those of the complainant. The study also explores the extent to which respondents' persuasive strategies reflect the presence of third parties (readers of the website), as the complaint-response sequence - formerly a private genre - is now increasingly enacted in the public domain.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/18:A1901V4I

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}