OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Čtení s porozuměním - současné výzkumné možnosti
Citace : Metelková Svobodová, R. Čtení s porozuměním - současné výzkumné možnosti. Jazyk - literatura - komunikace. 2017, roč. 2017, s. 4-14. ISSN 1805-689X.
Podnázev :
Rok * : 2017
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1805-689X
Oficiální název periodika * : Jazyk - literatura - komunikace
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník : 2017
Počet stran článku * : 11
Strana od * : 4
Strana do * : 14
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v českém neimpaktovaném recenzovaném časopise (Jrec/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
reading literacy, initial literacy, reading, reading with comprehension, educationmethod of reading, sorting of reading errors, eyetracker
Popis v původním jazyce * :
Autorka příspěvku poukazuje na aktuální pojetí jedné z receptivních komunikačních dovedností, a to na čtení s porozuměním. Nahlíží na ni z pohledu pedagogické teorie i praxe a prezentuje aktuální požadavky kladené na sledovanou komunikační dovednost jak z hlediska platného školského kurikula, tak z hlediska požadavků reprezentativních mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž jsou čeští žáci základní školy angažováni. Jejich dosažené výsledky jsou totiž nosnými ukazateli efektivnosti našeho školského vzdělávacího systému. Dominantou předkládaného textu je představení stávajících výzkumných možností, kterých autorka textu užívá od roku 2014, aby získala komplexní a objektivní data o žákovské schopnosti číst s porozuměním. Sledována je vývojová dynamika kvantitativních a kvalitativních parametrů čtenářských výkonů žáků 1. stupně ZŠ. Text stručně prezentuje vybrané aspekty hodnocení kvality čtení, s nimiž longitudinální výzkum ostravského týmu pracuje.
Popis v anglickém jazyce * :
The author of the paper points out current understanding of one of the receptive communication skills, namely reading with comprehension. She understands it from both pedagogical theory and practice point of view and she presents the current demands on the monitored communication skill from the valid school curriculum point of view as well as from the point of view of the requirements of representative international researches on the reading literacy where Czech pupils of primary schools are engaged. Their achieved results are the main indicators of the effectiveness of our school education system. The main point of the presented text is a presentation of the existing research possibilities which has been used by the author since 2014 to obtain comprehensive and objective data on pupils' ability to read with comprehension. The developmental dynamics of the quantitative and qualitative parameters of reading achievements of pupils' of 1st grade of primary school is monitored. The text briefly presents selected aspects of the reading quality assessment which longitudinal research of the Ostrava team works with.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}