OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název:
Adaptace a adaptabilita
Citace
Petrová, A. Adaptace a adaptabilita.
In:
Mentální postižení, 2. přepracované a aktualizované vydání.
Grada, 2018. s. 309-320. ISBN 978-80-271-0378-2.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Psychologie
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-271-0378-2
Název knihy v originálním jazyce:
Mentální postižení, 2. přepracované a aktualizované vydání
Název edice a číslo svazku:
neuveden
Místo vydání:
neuveden
Název nakladatele:
Grada
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
12
Počet stran knihy:
392
Strana od:
309
Strana do:
320
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
mental disabilities,inclusion, education
Popis v původním jazyce:
V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF - Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS - Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Popis v anglickém jazyce:
Nowadays, when one of the hot topics of the day has become an inclusion in education, it is becoming more and more familiar to the professional and wider public with the specifics of the personality of pupils and clients with mental disabilities. The publication focuses on both the necessary clarification of the terminology and the legal status of the persons with mental disabilities, their diagnosis, education, as well as the social services provided to them. The text is based on current legislative standards and on the three basic stratification systems that are progressively implemented in the field of health (MIFF), Social Services (SIS) and (Special) education and counseling (Catalogs of Special Needs Education Assessment Catalogs and Catalogs of Support Measures). The reader will get an overview of the personality structure of a person with mental disabilities and special educational support for pupils with mental disabilities, a new phenomenon in the care of these people. The publications do not avoid such sensitive areas as emotions, partnerships, and the sexuality of people with intellectual disabilities. Emphasis is placed on the role of the family environment. The book is dedicated primarily to psychologists, special educators, psychiatrists, social workers and students in these disciplines, and to all those who need to orientate themselves in this complex issue.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/18:A1901UF3
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules