OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název * : Complemented Adaptive Control Strategy with Application in Pedagogical Cybernetics
Citace : Barot, T. Complemented Adaptive Control Strategy with Application in Pedagogical Cybernetics. In: 7th Computer Science On-line Conference 2018: Cybernetics and Algorithms in Intelligent Systems, Advances in Intelligent Systems and Computing (vol. 765) 2018-04-25 Zlin. Cham: Springer, 2019. s. 53-62. ISBN 978-3-319-91191-5.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Teorie a systémy řízení
Počet stran * : 10
Strana od * : 53
Strana do * : 62
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-3-319-91191-5
Kód ISSN : 2194-5357
Název sborníku * : Cybernetics and Algorithms in Intelligent Systems, Advances in Intelligent Systems and Computing (vol. 765).
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Springer
Místo vydání * : Cham
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 7th Computer Science On-line Conference 2018
Místo konání konference * : Zlin
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID : 2-s2.0-85048058514
Klíčová slova anglicky * :
Pedagogical cybernetics, Technical cybernetics, Feedback strategy, Adaptive control strategy, Educational process, Linear algebra, Free-Available-Software-Support, Professional-Preparation of teachers
Popis v původním jazyce * :
The pedagogical cybernetics has been widely researched corresponding to the modern educational approaches. However, it can be advantageous to complement this theory using the approaches from the technical cybernetics. The particular aspects of the educational processes can be modeled in the general feedback strategy. In the previous research of author of this paper, the modified approach of the feedback strategy, extended using principles of the adaptive control strategy, was proposed for the practical utilization in the pedagogical cybernetics. In this paper, this principle is further improved by aspects of the offline part of the adaptive control strategy. This connection between the pedagogical and technical cybernetic rules is discussed and concretely implemented in favor of the educational process of the foreign students, respectively of the future teachers, at the departmental offered foreign language course of the linear algebra. For purposes of the modern based educational approaches, the information technologies are included in the proposal in this paper in favor of didactics of the mathematical courses.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/19:A2001UEL

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}