OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Logopedická intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšnosti žáků s poruchami vývoje řečové komunikace
Citace
Zezulková, E. Logopedická intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšnosti žáků s poruchami vývoje řečové komunikace.
In:
E. Zezulková.
Vybrané otázky logopedické teorie a praxe.
Ostrava: PdF OU, 2017. s. 91-108. ISBN 978-80-7464-961-5.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-961-5
Book title in original language:
Vybrané otázky logopedické teorie a praxe
Title of the edition and volume number:
neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
PdF OU
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
E. Zezulková
Number of pages:
18
Book page count:
120
Page from:
91
Page to:
108
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
Logopaedic Intervention, Disrupted Communication Ability, Speech Literacy, Literacy, Risk Factors of School Failure, Processes of Understanding, Special Education Teacher - Speech Therapist.
Annotation in original language:
Předložený text je věnován aspektům logopedické intervence v rezortu školství s důrazem na potřebu systémové podpory účasti logopedů v edukační realitě. Je orientován na narušenou komunikační schopnost a procesy porozumění jako rizikové faktory neúspěchů žáků ve vzdělávání. Upozorňuje na potřebu spolupráce logopedů s rodiči a pedagogy žáků ohrožených rizikem neúspěchu ve vzdělávání a jejich aktivní účast na vytváření podmínek pro inkluzivní, stimulující a motivující prostředí v primárním vzdělávání. Prezentuje rovněž výsledky vybraných výzkumů, jimiž chce poukázat na naléhavé problémy logopedické intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšností žáků (nejen) s poruchami vývoje řečové komunikace. V závěru doporučuje opatření za účelem zvýšení efektivity logopedické intervence ve školství.
Annotation in english language:
The submitted text deals with the aspects of logopaedic intervention in the education sector with the emphasis on the need to systematically support the participation of speech therapists in the educational process. It is oriented on disrupted communicative ability and processes of understanding as risk factors of failure of pupils in education. It highlights the need of cooperation of speech therapists with parents and teachers of children endangered by failure in education and their active participation in creating conditions for inclusive, stimulating and motivating environment in primary education. It also presents the results of chosen researches, by which it wants to point to the urgent problem of logopaedic intervention in education in the context of prevention of school failure of pupils (not only) with developmental speech difficulties. In the end, it recommends measures in order to increase effectiveness of logopaedic intervention in education.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1901U44
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules