OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Logopedická intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšnosti žáků s poruchami vývoje řečové komunikace
Citace
Zezulková, E. Logopedická intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšnosti žáků s poruchami vývoje řečové komunikace.
In:
E. Zezulková.
Vybrané otázky logopedické teorie a praxe.
Ostrava: PdF OU, 2017. s. 91-108. ISBN 978-80-7464-961-5.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-961-5
Název knihy v originálním jazyce:
Vybrané otázky logopedické teorie a praxe
Název edice a číslo svazku:
neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
PdF OU
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
E. Zezulková
Počet stran:
18
Počet stran knihy:
120
Strana od:
91
Strana do:
108
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
Logopaedic Intervention, Disrupted Communication Ability, Speech Literacy, Literacy, Risk Factors of School Failure, Processes of Understanding, Special Education Teacher - Speech Therapist.
Popis v původním jazyce:
Předložený text je věnován aspektům logopedické intervence v rezortu školství s důrazem na potřebu systémové podpory účasti logopedů v edukační realitě. Je orientován na narušenou komunikační schopnost a procesy porozumění jako rizikové faktory neúspěchů žáků ve vzdělávání. Upozorňuje na potřebu spolupráce logopedů s rodiči a pedagogy žáků ohrožených rizikem neúspěchu ve vzdělávání a jejich aktivní účast na vytváření podmínek pro inkluzivní, stimulující a motivující prostředí v primárním vzdělávání. Prezentuje rovněž výsledky vybraných výzkumů, jimiž chce poukázat na naléhavé problémy logopedické intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšností žáků (nejen) s poruchami vývoje řečové komunikace. V závěru doporučuje opatření za účelem zvýšení efektivity logopedické intervence ve školství.
Popis v anglickém jazyce:
The submitted text deals with the aspects of logopaedic intervention in the education sector with the emphasis on the need to systematically support the participation of speech therapists in the educational process. It is oriented on disrupted communicative ability and processes of understanding as risk factors of failure of pupils in education. It highlights the need of cooperation of speech therapists with parents and teachers of children endangered by failure in education and their active participation in creating conditions for inclusive, stimulating and motivating environment in primary education. It also presents the results of chosen researches, by which it wants to point to the urgent problem of logopaedic intervention in education in the context of prevention of school failure of pupils (not only) with developmental speech difficulties. In the end, it recommends measures in order to increase effectiveness of logopaedic intervention in education.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1901U44
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules