OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
MicroLearning jako modernizační faktor ve výuce architektury počítačů
Citace
Polášek, R. MicroLearning jako modernizační faktor ve výuce architektury počítačů.
In:
Didinfo 2018: Sborník konference Didinfo 2018 2018-04-04 Liberec.
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2018. s. 170-177. ISBN 978-80-7494-424-6.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
170
Page to:
177
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7494-424-6
ISSN code:
2554-051X
Proceedings title:
Sborník konference Didinfo 2018
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Technická univerzita v Liberci
Place of publishing:
Liberec
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Didinfo 2018
Místo konání konference:
Liberec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
MicroLearning, computer architecture, e-Learning
Annotation in original language:
Příspěvek představuje návrh implementace konceptu MicroLearnigu do e-Learningového kurzu v rámci předmětu „Architektura počítačů“ vyučovaného na katedře Informačních a komunikačních technologií na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. V rámci současného velkého množství aktivit soutěžících o pozornost studujících je cílem vytvořit kurz, který je možno absolvovat i v rámci kratších nesouvislých časových intervalů. V příspěvku jsou shrnuty základy teoretických východisek MicroLearningu. Zmíněny jsou výhody tohoto pojetí i potenciální nevýhody, kterých je nutno se v rámci tvorby kurzu vyvarovat. Navržena je webová služba přinášející interaktivní prvky využitelné v rámci e-Learningu, který vyhovuje konceptu MicroLearningu.
Annotation in english language:
The paper presents implementation design of MicroLearning concept into the e-Learning course which is part of subject “Computer architecture” taught at the department of Information and Communication Technologies at Faculty of Education of University of Ostrava. In competition of big number of activities that students may be interested in our aim is to create course that is prepared to be visited and used even in short and discontinuous time intervals. This paper sums basics of theoretical bases of MicroLearning. Mentioned are advantages of this approach and possible disadvantages, that should be avoided. We also suggest web application that brings interactive elements and activities that can be used within e-Learning course, which meets requirements of MicroLearning concept.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules