OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Zjišťování vývoje profesních dovedností u studentů primárního vzdělávání
Citace
Karaffa, J. Zjišťování vývoje profesních dovedností u studentů primárního vzdělávání.
In:
Příspěvek k profesionalizaci vzdělávání učitelů a vychovatelů .
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2002. Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2002. s. 261-273. ISBN 80-7042-218-1.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
13
Page from:
261
Page to:
273
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-218-1
ISSN code:
Proceedings title:
Příspěvek k profesionalizaci vzdělávání učitelů a vychovatelů
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
development of skills, dialogue, drama in education, action research, quantitative and qualitative methods, analysis micro-teaching
Annotation in original language:
Výzkum byl zaměřený na hledání možností ke zkoumání vývoje dovedností k vedení dialogu v dramatických hrách a improvizacích. Projekt měl některé charakteristické znaky akčního výzkumu a probíhal ve 2. ročníku u studentů, kteří jsou připravováni na výuku dramatické výchovy jako samostatného předmětu v primární škole. Pro prezentované výsledky byl účelově vytvářen komplex kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu: ? analýza videozáznamů s mikrovýstupy Otevřeným kódováním (A Strauss a J Corbinová,1999), které prováděl učitel - výzkumník ? dotazník se sebeposuzující škálou pro studenty ? polostrukturovaný rozhovor (dialog) výzkumníka a participujících studentů
Annotation in english language:
The inquiry was focused on finding new possibilities in exploring the development of skills in conducting the dialogue in dramatic plays and improvisations. The project had some characteristic attributes of action research and was running among the students in the 2nd year, which are prepared for teaching lessons of dramatic education as an independent subject in primary school. A complex of quantitative and qualitative inquiry methods was being created for the purpose of the results presented: ? Analysis of the video record with micro-teaching by Open coding (A. Strauss and J. Corbin, 1999), which was carried out by the teacher ? researcher. ? Questionnaire with self-chaffing scale for the students ? Half-structured dialogue among researcher and participating student
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/02:00000066
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules