OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : odborná kniha (B)
Domácí pracoviště * : Katedra teorie a dějin umění (50310)
Název * : Kukačka 7
Citace : Knoflíček, T. a Vorlová, H. Kukačka 7: Pravidla hry. Ostrava: Fakulta umění Ostravské univerzity, 2017. 102 s. ISBN 978-80-7464-960-8.
Podnázev :
Pravidla hry
Rok * : 2017
Obor * : Umění, architektura, kulturní dědictví
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7464-960-8
Označení vydání
(číslo vydání) :
Místo vydání * : Ostrava
Vydáno : v ČR
Název edice a číslo svazku * : neuvedeno
Počet stran * : 102
Počet výtisků knihy * : 300
Název nakladatele * : Fakulta umění Ostravské univerzity
EID :
Klíčová slova anglicky * :
contemporary art, public art, Ostrava
Popis v původním jazyce * :
Katalog mapuje 7. ročník festivalu umění ve veřejném prostoru, jehož ústřední téma vycházelo z úvah nizozemského historika a teoretika kultury Johana Huizingy (1872-1945), který ve hře spatřoval původ veškeré lidské kultury. Všechny velké původní činnosti lidského společenství jsou podle něj protkány hrou. Výtvarnému umění, jako jedinému z kulturních aktivit, však statut hry upřel. Festival se nezabýval ani tak relevantností tohoto tvrzení, které bylo i v době, kdy Huizinga tuto myšlenku formuloval, zjevně přezíravé vůči alespoň části avantgardních proudů meziválečného umění a směřoval spíše k tomu, zda tento „přehmat“ nějak nevyužít pro současnost. Základní premisa zněla: Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná… Jde ale o to, zdali je dostatečně nerozumné i současné angažované umění?
Popis v anglickém jazyce * :
The central theme of the 7th year is based on the reflections of Johan Huizinga (1872–1945), a Dutch historian and theorist of culture who saw the origin of all human culture in play. In his opinion, all great original activities of the human community are intertwined with play. However, among cultural sectors, he only denied the status of play to fine arts. Let’s not discuss the relevance of this assertion, which, even at the time when Huizinga formulated this idea, was obviously disdainful at least in relation to a part of the avantgarde trends of interwar art, and let’s focus on whether this “error” can be somehow used for the present instead. The basic premise is: We play and know that we play, so we must be more than merely rational beings, for play is irrational… However, the question is whether the contemporary engaged art is also sufficiently irrational. We believe that not always and not enough, which often puts it in the role of a mentor nobody listens to. The fact is that play can only be taken seriously if nobody is forced to play. Each act of playing is first and foremost free behaviour. Play by order ceases to be play. It can be no more than the ordered reproduction of play. This is also our starting point in reflecting contemporary art. In short, art must once again become play to be taken seriously. As with play, it is superfluous in the world of empiricism and rationality, because it exists outside the process of immediate satisfaction of necessary needs and desires – even interrupting this process by creating its own order. The order that – despite the conviction of many – has nothing to do with truth or good. Yet it is an order that is capable of bringing temporarily limited perfection into the imperfect world and into our confused lives.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17500/17:A1801SDQ

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}