OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Výzkum čtenářských strategií trnavských patnáctiletých žáků
Citace
Vicherková, D. Výzkum čtenářských strategií trnavských patnáctiletých žáků.
In:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2016: QUAERE 2016 Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů 2016-05-23 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2016. s. 599-603. ISBN 978-80-87952-15-3.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
599
Page to:
603
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-87952-15-3
ISSN code:
Proceedings title:
QUAERE 2016 Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2016
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Reading literacy; functional literacy; reading strategies; techniques of reading how to read; curriculum
Annotation in original language:
Cílem příspěvku je zamyslet se nad aktuálními problémy čtenářství u specifické skupiny patnáctiletých trnavských žáků. Text informuje o vybraných výsledcích předvýzkumu žáků 9. tříd na téma: „ Úroveň čtenářských strategií na konci základního vzdělávání“. Příspěvek přináší nástin dalších vybraných tezí o problematice čtenářských strategií, jimiž se chceme zabývat také v plánované disertační práci.
Annotation in english language:
The objective of this contribution is to reflect upon current problems of fifteen years old students reading skills. Text provides selected results from preresearch of fifteen years old pupils on the topic: "The level of reading strategies at the end ef elementary school." The contribution foreshadows the main thoughts that we want to focus on in our planned doctoral thesis.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules