OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Filozofický pohled na čtenářství a výchovu ke čtenářství
Citace
Vicherková, D. a Řeřichová, V. Filozofický pohled na čtenářství a výchovu ke čtenářství.
In:
Evropské pedagogické fórum 2014: Evropské pedagogické fórum 2014 2014-11-24 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. s. 350-356. ISBN 978-80-87952-05-4.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
350
Page to:
356
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-87952-05-4
ISSN code:
Proceedings title:
Evropské pedagogické fórum 2014
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Evropské pedagogické fórum 2014
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Reading; literacy education
Annotation in original language:
Příspěvek představuje vybrané teze plánované dizertační práce na téma „Úroveň čtenářských strategií žáků na konci základního vzdělávání.“ Objasňuje dílčí cíle dizertační práce, přibližuje aktuální stav řešeného problému – úrovně čtenářských strategií, seznamuje s metodologií a historií přístupu k výchově ke čtenářství (např. filozofickým zakotvením dovednosti číst). Popisuje předpokládaný přínos práce pro pedagogickou teorii a praxi.
Annotation in english language:
The aim of this article is to present several hypotheses of the planned thesis on the topic Level of reading strategies of pupils at the end of basic education. This article focuses on partial goals of the planned thesis and describes the actual state of the problem – the level of reading strategies, and introduces the methodology and history of the approach to literary education. This article also describes the expected contribution of the thesis for pedagogical theory and practice.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules