OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Integrace žáků s lehkým mentálním postižením do základní školy z pohledu pedagoga
Citace
Adamus, P. Integrace žáků s lehkým mentálním postižením do základní školy z pohledu pedagoga.
In:
Koheze speciální pedagogiky v současnosti: Koheze speciální pedagogiky v současnosti 2017-03-14 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. s. 253-267. ISBN 978-80-244-5256-2.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
15
Page from:
253
Page to:
267
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-244-5256-2
ISSN code:
Proceedings title:
Koheze speciální pedagogiky v současnosti
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Koheze speciální pedagogiky v současnosti
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
integration, school integration, mental retardation, slight mental retardation, elementary school
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá zkoumáním odlišností ve vnímání integrace žáků s lehkou mentální retardací do základní školy, u pedagogů základních škol. Ke sběru dat a ke zjišťování vnímání pojmu integrace byla použita metoda Sémantického diferenciálu Charlese Osgooda.
Annotation in english language:
The paper deals with the research differences in perception of teachers in the question of integrating the pupils with slight mental retardation into elementary schools. The method of semantic differential by Charles Osgood was used for collecting the data and researching the idea of integration.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801S6E
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules