OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Uspět neznamená umět
Citace
Trčková, K. Uspět neznamená umět.
In:
11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie 2016-11-16 Praha.
s. 120-125. ISBN 978-80-87343-59-3.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
120
Page to:
125
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-87343-59-3
ISSN code:
Proceedings title:
11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Complex tasks, open-ended questions; multiple-choice questions; difficulty and sensitivity of tasks.
Annotation in original language:
V testování bývá úspěšnější žák, který natrénoval specifika zkoušky, nemá trému, nepracuje pod tlakem a má dokonalý odhad situace. Ale znamená to, že úspěšnější žák tématu lépe rozumí? Pro pilotní studii byly vybrány dvě komplexní úlohy podporující čtenářskou, matematickou a přírodovědnou gramotnost, které byly testovány ve vybraných třídách Gymnázia J. Kainara v Hlučíně. V testu byly obsaženy úlohy s jednoduchým výběrem odpovědí, dichotomické, úlohy s tvorbou krátké odpovědi a s otevřenou odpovědí. Dichotomické úlohy ověřovaly nabyté vědomosti argumentací nikoliv odhadem, pro nepravdivá tvrzení bylo požadováno zdůvodnění. Po testování byl proveden diagnostický rozbor, stanovena obtížnost a citlivost úlohy.
Annotation in english language:
The tests are usually successfuly passed by pupil, who has trained exam specifics, who hasn´t got stage-fright, who doesn´t work in stress and who has got perfect guess of situation. But does it mean that successful pupil understand better the topic? The paper presents results of pilot study of pupils at grammar school J. Kainara in Hlučín. Two complex tasks supporting literacy, mathematics and science were tested in selected classes. The tests were a mixture of open-ended and multiple-choice questions that were organised in groups based on a passage setting out a real-life situation. There were different types of tasks in tests: true-false tasks, multiple-choice tasks, short-answer tasks and close tasks. As a proof of knowledge, argumentation was required in true-false tasks, not guess. Diagnostic analysis was made after testing. Difficulty and sensitivity were determined.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules