OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Slovesný čas jako předmět jazykové výuky a výchovy ke komunikaci.
Citace
Höflerová, E. Slovesný čas jako předmět jazykové výuky a výchovy ke komunikaci..
In:
J. Svobodová a kol..
čeština.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 101-121. Principy a cesty školní výuky českého jazyka. ISBN 978-80-7464-951-6.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-951-6
Book title in original language:
čeština
Title of the edition and volume number:
Principy a cesty školní výuky českého jazyka
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
J. Svobodová a kol.
Number of pages:
20
Book page count:
176
Page from:
101
Page to:
121
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
verb time, constructivism, communication competencies
Annotation in original language:
Text se z edukačního hlediska zabývá výrazovými prostředky pro vyjádření času. Podává slovesný čas jako významnou součást jazykové výuky podporující rozvoj nejen komunikačních, ale i kognitivních kompetencí. Pozorování, analýzy poznaného stavu i závěrečná lingvodidaktická doporučení vycházejí z konstruktivistického pojetí výuky mateřského jazyka.
Annotation in english language:
From the educational point of view, the text deals with expressive means for expressing time. It provides verbal time as an important part of language teaching that promotes not only communication but also cognitive competences. Observation, analysis of the state of knowledge and final linguistic recommendations are based on the constructivist concept of mother tongue teaching.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801RQ3
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules