OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ
Citace
Hrdličková, M. Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ.
In:
I. Gejgušová a kol..
Principy a cesty školní výuky české literatury.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 90-106. ISBN 978-80-7464-956-1.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-956-1
Book title in original language:
Principy a cesty školní výuky české literatury
Title of the edition and volume number:
neuvedeno
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
I. Gejgušová a kol.
Number of pages:
17
Book page count:
112
Page from:
90
Page to:
106
Book print run:
EID:
Key words in English:
literature, reading books, adolescents, infantilization, reader´s community
Annotation in original language:
Studie zkoumá souvislosti mezi změnami ve společnosti a poptávkou po literárních dílech, které odrážejí určité infantilizace části čtenářské komunity a úsilí vyhnout se náročnému čtení, které klade na čtenáře značné nároky. Následná analýza čtenářských knih vydávaných nakladatelstvími Fraus, SPN a New School potvrzuje, že existují značné rozdíly v zařazení příkladů titulů pro příslušnou věkovou kategorii do čtenářských knih pro 2. stupeň základních škol.
Annotation in english language:
The study searches for connections between changes in the society and demand for literary works which reflect a certain infantilization of a part of the readers? community and the effort to avoid challenging reading that puts considerable demands on the readers. Subsequent analysis of reading books published by the Fraus, SPN and New School publishing houses confirms that there are considerable differences in the inclusion of examples of titles for the appropriate age category in the reading books for the 2nd stage of elementary schools.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801RJ7
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules