OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název:
Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ
Citace
Hrdličková, M. Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ.
In:
I. Gejgušová a kol..
Principy a cesty školní výuky české literatury.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 90-106. ISBN 978-80-7464-956-1.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-956-1
Název knihy v originálním jazyce:
Principy a cesty školní výuky české literatury
Název edice a číslo svazku:
neuvedeno
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
I. Gejgušová a kol.
Počet stran:
17
Počet stran knihy:
112
Strana od:
90
Strana do:
106
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
literature, reading books, adolescents, infantilization, reader´s community
Popis v původním jazyce:
Studie zkoumá souvislosti mezi změnami ve společnosti a poptávkou po literárních dílech, které odrážejí určité infantilizace části čtenářské komunity a úsilí vyhnout se náročnému čtení, které klade na čtenáře značné nároky. Následná analýza čtenářských knih vydávaných nakladatelstvími Fraus, SPN a New School potvrzuje, že existují značné rozdíly v zařazení příkladů titulů pro příslušnou věkovou kategorii do čtenářských knih pro 2. stupeň základních škol.
Popis v anglickém jazyce:
The study searches for connections between changes in the society and demand for literary works which reflect a certain infantilization of a part of the readers? community and the effort to avoid challenging reading that puts considerable demands on the readers. Subsequent analysis of reading books published by the Fraus, SPN and New School publishing houses confirms that there are considerable differences in the inclusion of examples of titles for the appropriate age category in the reading books for the 2nd stage of elementary schools.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801RJ7
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules