OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Sémantický diferenciál jako možný prostředek k výzkumu dětské apercepce a sémantického prostoru
Citace
ZIEGELBAUEROVÁ, A. a Kozel, D. Sémantický diferenciál jako možný prostředek k výzkumu dětské apercepce a sémantického prostoru.
In:
Evropské pedagogické fórum 2017: Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017 2017-12-27 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2017. s. 98-107. ISBN 978-80-87952-21-4.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
98
Page to:
107
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-21-4
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Evropské pedagogické fórum 2017
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
semantic differential, preschool age, semantic space
Annotation in original language:
Článek představuje sémantický diferenciál upravený do elementarizované formy pro dítěv mateřské škole. Protože tato metoda není dítěti primárně určena, bylo přihlédnutok vývojovým specifikům a možnostem dítěte předškolního věku, čemuž bylo též podřízenoprůzkumné šetření. Všechny zjištěné výsledky byly statisticky zpracovány a zapracovány dopřehledných tabulek a grafů. Z průzkumného šetření vyplynulo, že dítě dokáže s toutopodobou sémantického diferenciálu pracovat a bylo tak umožněno nahlédnout do dětskéhosémantického prostoru.
Annotation in english language:
The article presents semantic differential modified to the simplified form for a children inpreschool age. This method is not primary intended for a children, therefore, the specificitiesand the possibilities of a child have been taken into account and this influenced the research.All results obtained by research were statistically analyzed and incorporated to illustrativegraphs. The research showed that children in the preschool age are able to work with thisform of the semantic differential and thus it was able to look into the child´s semantic space.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A2101QLZ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules