OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Adaptive Study Material in Moodle LMS with Gamification Features
Citace
Oujezdský, A., Pastyřík, M., Takács, O. a Glacová, L. Adaptive Study Material in Moodle LMS with Gamification Features.
In:
ICTE 2017: Information and Communication Technology in Education 2017-09-04 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 57-63. ISSN 2464-4919.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Informatika
Počet stran:
5
Strana od:
57
Strana do:
63
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
neuvedeno
Kód ISSN:
2464-4919
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICTE 2017
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Multimedia, education, E-learning, Adaptive study material, LMS, Moodle, Gamification,TelePort, Hyperspace
Popis v původním jazyce:
This paper is aimed at creating an adaptive study material in the Moodle LMS. The studymaterial comes in four different variants ? verbal, visual, auditive and kinaesthetic ? based onstudents? sensory preferences. The four variants have identical content and deal with the samecurriculum. Before the start of instruction, students fill out a questionnaire, which willdetermine their sensory type. Based on their determined sensory type, students will then bedivided into groups (corresponding to their sensory variants).Moreover, the study material contains gamification features which motivate students to studymore. Badges have been created which students collect for completing study tasks, such assubmitting homework, posting a comment on a discussion board or passing a test. Levels areanother gamification feature ? based on their study results and time spent in the course, studentsimprove their level.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules