OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Pojetí slovního významu a vztahů lexikálních jednotek ve vybraných učebnicích pro 2. stupeň ZŠ
Citace
Svobodová, D. Pojetí slovního významu a vztahů lexikálních jednotek ve vybraných učebnicích pro 2. stupeň ZŠ.
In:
Principy a cesty školní výuky českého jazyka.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 61-100. ISBN 978-80-7464-951-6.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-951-6
Book title in original language:
Principy a cesty školní výuky českého jazyka
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
40
Book page count:
176
Page from:
61
Page to:
100
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
elementary school textbook, Czech language, lexical topic, pupils? knowledge, vocabulary, communicative skills
Annotation in original language:
Text je zaměřen na pojetí lexikálních témat (věcného a mluvnického významu, sousloví a frazémů, základních vztahů lexikálních jednotek) ve třech různých typech učebnicových řad českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ, a to z hlediska jejich teoretického zpracování a možných způsobů rozšiřování a upevňování znalostí žáků, rozšiřování jejich slovní zásoby a vývoje jejich komunikačních dovedností.
Annotation in english language:
The text focuses on the concept of lexical topics (lexical and grammatical meaning, collocations and phrasemes, lexical relations) within three different types of textbook series, both in terms of theoretical processing and ways to extension and consolidation of the pupils? knowledge, enriching their vocabulary and development of their communicative skills.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801P2Y
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules