OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
K pojetí učiva o útvarech českého národního jazyka ve výuce na 2. stupni ZŠ
Citace
Svobodová, D. K pojetí učiva o útvarech českého národního jazyka ve výuce na 2. stupni ZŠ.
In:
J. Svobodová a kol..
Principy a cesty školní výuky českého jazyka.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 9-39. ISBN 978-80-7464-951-6.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-951-6
Book title in original language:
Principy a cesty školní výuky českého jazyka
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
J. Svobodová a kol.
Number of pages:
31
Book page count:
176
Page from:
9
Page to:
39
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
Czech national language, elementary school teaching, structural units, non-structural units, elementary school teaching, textbooks
Annotation in original language:
Text se zabývá zpracováním tématu stratifikace českého národního jazyka ve vybraných učebnicích českého jazyka pro 2. stupeň základní školy z hlediska pojetí strukturních a nestrukturních útvarů, teoretických výkladů, úkolů k procvičování učiva a dalších aktivit umožňujících rozšíření znalostí žáků.
Annotation in english language:
The text deals with interpretations of Czech as the national language and of its structural and non-structural units, in terms of both the theoretical approach from the linguistic point of view and the way the topic is processed in textbooks. The author presents partial proposals for enrichment of the teaching activities aimed at deepening the pupils? knowledge of the current Czech language situation, including the regional focus.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801P2R
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules