OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název * : Inner Game as a Support of Flow in Learning
Citace : Lacková, L. Inner Game as a Support of Flow in Learning. In: International conference on Interactive Collaborative Learning: Teaching and Learning in a Digital World,Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning ? Volume 1 2017-09-27 Budapest. Springer International Publishing AG, 2018. s. 806-812. ISBN 978-3-319-73210-7.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 7
Strana od * : 806
Strana do * : 812
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-3-319-73210-7
Kód ISSN : 2194-5357
Název sborníku * : Teaching and Learning in a Digital World,Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning ? Volume 1
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Springer International Publishing AG
Místo vydání * : Neuveden
Stát vydání :
Název konference : International conference on Interactive Collaborative Learning
Místo konání konference * : Budapest
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
When we say game, it does not only mean a child´s game, or a partygame, but it may also mean a game in the sense of solving a complicated,sometimes even risky situation. Such an activity can also be perceived as playing?.A game has a clearly defined objective. The activity of the person leads toit. It has a set of firm rules; what may be done and what not, what is permittedand what is not, and it requires specific skills and abilities from the participant.A game provides a feedback, and all of that is supported by the fact that participantsget easier immersed in the game education and forget difficult matters.They are in harmony with whatever they are working on. They experiencethe state of flow.
Popis v původním jazyce * :
Pokiaľ vyslovíme slovo hra, nemyslíme len na hru detskú alebo spoločenskú, ale môžeme uvádzať hru v zmysle „riešenia“ zložitej, niekedy aj riskantnej situácie. Aj túto činnosť môžu vnímať jedinci ako „hranie sa“. Hra má jednoznačne určený cieľ. Smeruje k nemu aktivita jedinca. Má stanovené pevné pravidlá, čo sa smie, nesmie robiť, čo je a nie je dovolené, vyžaduje si od účastníka určité schopnosti a dovednosti. Hra poskytuje spätnú väzbu (feed-back) a toto všetko podporuje fakt, že jej účastníci sa ľahšie ponoria do „hrania – vzdelávania“ a zabúdajú aj na problémové záležitosti. S tým, na čom pracujú, splývajú. Prežívajú stav flow.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A1901P1K

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}