OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Programmed Instruction in the Context of Educational Theories and technologies.
Citace : Malach, J. Programmed Instruction in the Context of Educational Theories and technologies.. In: MCDEERMOTT, J.C. & KOŽUH, B. (eds.) ,. Modern Approaches in Social and Educational Research. Los Angeles, USA:,Krakow,: Antioch University,A.F.M. Krakow University, University of Primorska, 2016. s. 65-90. ISBN 978-1-5136-1118-1.
Podnázev :
Rok * : 2016
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-1-5136-1118-1
Název knihy v originálním jazyce * : Modern Approaches in Social and Educational Research.
Název edice a číslo svazku * : neuvedeno
Místo vydání * : Los Angeles, USA:,Krakow,
Název nakladatele * : Antioch University,A.F.M. Krakow University, University of Primorska
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu : MCDEERMOTT, J.C. & KOŽUH, B. (eds.) ,
Počet stran * : 25
Počet stran knihy * : 150
Strana od * : 65
Strana do * : 90
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Programmed learning
Popis v původním jazyce * :
Programmed instruction has been for more than half a century one of the most significant educational theories. After a stormy phase of its development in the 1960s and 1970s, it started to be replaced by cognitivist and constructivist theories that paid more attention to the internal learning processes and to the influence of social environment on learning. The criticism of programmed instruction, mostly stemming from unfounded fears about its complete domination of education, has already subsided. In search of theoretical roots for new solutions to educational goals in the technologically advanced age, the contribution of its principles to the development of instructional design, computer-assisted instruction (CAI) or computerized assessment and programmed instruction (CAPI), online learning, distance learning and other educational technologies is now deservedly praised in the so-called ?revisited process?. According to some authors, programmed instruction, or the behaviouristic approach to human learning, should become part of a kind of integrated learning theory and subsequently also education theory. Attempts at the so-called blended learning have already shown that the use of a particular theory or technology is in certain educational situations the most effective and that the complex learning objectives can be achieved using various learning and teaching theories within one study cycle or project.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/16:A1801OVC

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}