OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Psychologická vzdálenost jako nástroj zjišťování postojů u žáků
Citace : Kundrát, J., Paulík, K., Cakirpaloglu, P. a Rojková, Z. Psychologická vzdálenost jako nástroj zjišťování postojů u žáků. In: PhD existence 2017 Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: PHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků 2017-01-30 Olomouc. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. s. 186-193. ISBN 978-80-244-5174-9.
Podnázev :
Rok * : 2017
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 8
Strana od * : 186
Strana do * : 193
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-244-5174-9
Kód ISSN :
Název sborníku * : PHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání * : Olomouc
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : PhD existence 2017 Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
Místo konání konference * : Olomouc
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Psychological distance; attitudes; construal level theory; elementary school
Popis v původním jazyce * :
V příspěvku budeme prezentovat průběžné výsledky z výzkumu zaměřeného na využití psychologické vzdálenostijako nástroje pro zjišťování postojů u žáků základních škol. Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie,který je ústředním pojmem teorie úrovně interpretace. Psychologicky blízké pojmy, objekty a vztahy jsou oproti psychologickyvzdáleným reprezentovány odlišně. Na základě metody projekce psychologické vzdálenosti do grafického materiálu, implikujícíhoblízkost a vzdálenost prostřednictvím lineární perspektivy, mapujeme postoje k pojmům související se školní docházkouu žáků druhých stupňů základních škol. Výzkum využívá kombinovanou kvalitativní a kvantitativní metodologii. Výsledky odrespondentů ze základních škol v Moravskoslezském kraji napovídají existenci vztahu mezi psychologickou vzdáleností a kvalitamidimenzí postojů (kognitivní, emocionální a behaviorální). V budoucnosti by mohl nástroj sloužit jako metoda pro rychlémapování postojů žáků.
Popis v anglickém jazyce * :
In this paper we present interim results from the research focused on use of psychological distance as a tool foridentifying attitudes among primary school pupils. Psychological distance is a construct in the field of social psychology, whichis the central concept of the construal level theory. Psychologically close concepts, objects and relationships are mentally representeddifferently than distant mental representations. Through measuring psychological distance using graphic materialimplicating proximity and distance we explore attitudes related to schooling. The respondents are pupils of second grade elementaryschools. The research uses a combination of qualitative and quantitative methodology. Results from primary schoolsin the Moravian-Silesian region suggest the existence of a relationship between psychological distance and various dimensionsof attitudes. In the future, our tool could serve as a method for mapping the pupil?s attitudes.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}