OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Výuka principů objektově orientovaného programování při tvorbě her
Citace
Nagyová, I. Výuka principů objektově orientovaného programování při tvorbě her.
In:
Didinfo & Didactig 2017: Didinfo & Didactig 2017 2017-04-05 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: UMB, 2017. s. 122-127. ISBN 978-80-557-1216-1.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
6
Strana od:
122
Strana do:
127
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-557-1216-1
Kód ISSN:
2454-051X
Název sborníku:
Didinfo & Didactig 2017
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
UMB
Místo vydání:
Banská Bystrica
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Didinfo & Didactig 2017
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Object-oriented programming, Python, Encapsulation, PC game, Object, Graphic object
Popis v původním jazyce:
V příspěvku popíšeme proces výuky základních principů objektově orientovaného programování ve skupině studentů, budoucích učitelů informatiky na základních školách. Tematicky jsou projekty, které jsou v rámci výuky realizovány a na nichž jsou základní prvky objektově orientovaného programování prezentovány, zaměřeny na jednoduché počítačové hry. Při výuce základních principů programování postupně vznikají třidy a objekty, z kterých jsou vytvářené hry různé obtížnosti ? hry, které se hrají samy, hry ovládané myši či klávesnicí nebo graficky zpracované hry využívající mnoho objektů. Tvorba her je pro studenty motivující a zajímavá. Současně sleduje také didaktické cíle ? ukázat studentům možnosti, jak lze ve výuce programování pracovat s dětmi na základní škole.
Popis v anglickém jazyce:
In this paper we describe the process of teaching of the basic principles of object-oriented programming in a group of students, future teachers of informatics at primary schools. Projects are thematically focused on simple computer games that are implemented in teaching and on which are presented the basic elements of object-oriented programming. Classes and objects are gradually defined during the teaching of basic principles of programming and of them are created games of various difficulties ? the unending games, the games that are controlled by a mouse or keyboard, the graphic games or the games with a lot of objects. Game development is for students motivating and interesting. At the same time it also follows didactic aims - to show the possibility to students how they can work in teaching programming with children in primary school.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801O2J
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules