OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Výuka principů objektově orientovaného programování při tvorbě her
Citace
Nagyová, I. Výuka principů objektově orientovaného programování při tvorbě her.
In:
Didinfo & Didactig 2017: Didinfo & Didactig 2017 2017-04-05 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: UMB, 2017. s. 122-127. ISBN 978-80-557-1216-1.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
122
Page to:
127
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-557-1216-1
ISSN code:
2454-051X
Proceedings title:
Didinfo & Didactig 2017
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
UMB
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Didinfo & Didactig 2017
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Object-oriented programming, Python, Encapsulation, PC game, Object, Graphic object
Annotation in original language:
V příspěvku popíšeme proces výuky základních principů objektově orientovaného programování ve skupině studentů, budoucích učitelů informatiky na základních školách. Tematicky jsou projekty, které jsou v rámci výuky realizovány a na nichž jsou základní prvky objektově orientovaného programování prezentovány, zaměřeny na jednoduché počítačové hry. Při výuce základních principů programování postupně vznikají třidy a objekty, z kterých jsou vytvářené hry různé obtížnosti ? hry, které se hrají samy, hry ovládané myši či klávesnicí nebo graficky zpracované hry využívající mnoho objektů. Tvorba her je pro studenty motivující a zajímavá. Současně sleduje také didaktické cíle ? ukázat studentům možnosti, jak lze ve výuce programování pracovat s dětmi na základní škole.
Annotation in english language:
In this paper we describe the process of teaching of the basic principles of object-oriented programming in a group of students, future teachers of informatics at primary schools. Projects are thematically focused on simple computer games that are implemented in teaching and on which are presented the basic elements of object-oriented programming. Classes and objects are gradually defined during the teaching of basic principles of programming and of them are created games of various difficulties ? the unending games, the games that are controlled by a mouse or keyboard, the graphic games or the games with a lot of objects. Game development is for students motivating and interesting. At the same time it also follows didactic aims - to show the possibility to students how they can work in teaching programming with children in primary school.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801O2J
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules