OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : uspořádání konference(M), workshopu(W)
Domácí pracoviště * : Centrum pro hospodářské a sociální dějiny (25820)
Název * : Dějiny vzdělávání a vzdělávání v ČR
Citace : Kadlec, P. a Holý, M. Dějiny vzdělávání a vzdělávání v ČR: Stav a perspektivy výzkumu [Konference]. Olomouc, Česká republika. 2017.
Podnázev :
Stav a perspektivy výzkumu
Rok * : 2017
Obor * : Dějiny
Typ záznamu : Uspořádání konference
Místo konání * : Olomouc
Stát konání * : CZ
Datum zahájení * :
Datum ukončení * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celostátní akce
Počet účastníků * : 15
Počet zahraničních účastníků * : 0
Klíčová slova anglicky * :
history of education, balance, perspectives, research
Popis v původním jazyce * :
Dějiny vzdělanosti a vzdělávání (history of education, Bildungsgeschichte) patří mezi důležitá výzkumná pole především v zahraničních historiografiích. V českém prostředí je tato oblast výzkumu pěstována nekoordinovaně a doposud převážně tradičně, přičemž lze rozlišit tři hlavní přístupy k tématu: prostřednictvím vzdělávacích a pedagogických teorií; institucionální přístup a studium akcentující roli významných osobností z oblasti školství. Typickými jsou roztříštěnost produkce, úzce problémové zaměření, rezignace na syntetizující snahy a interdisciplinární přístup a jen minimální snaha o recepci podnětů ze zahraničí, kde jsou využívány různé transdisciplinární přístupy a kde se plně projevuje dosud nebývalý rozvoj informačních technologií, databázových systémů a digital humanities. Přesto vznikla i u nás řada prací, jejichž nezřídka cenné výsledky mohou posloužit jako východisko pro další studium. Domníváme se, že sjezd historiků 2017 je vhodnou příležitostí k zamyšlení nad současným stavem studia vzdělanosti v českých zemích, k předložení bilance dosavadních výsledků, k nimž naše dějepisectví dospělo, a k pokusu o stanovení repertáře (priorit) dalšího bádání. Uvítáme proto příspěvky, které budou povahy bilanční i ty, jež naznačí možnosti dalšího studia na poli dějin vzdělanosti českých zemí (i v širším středoevropském prostoru). Zejména uvítáme interdisciplinárně koncipované příspěvky z hlediska výzkumných témat, metodologie a pramenné základny, věnované institucionálnímu i mimoinstitucionálnímu vzdělávání všech úrovní a typů, vzdělávací politice (státní, zemské, lokální apod.), nonkonformnímu vzdělávání, fenoménu menšinového školství, formování inteligence a vazbě vzdělání na kulturní, sociální a hospodářský vývoj. Diskuse o uvedených tématech proběhne na takto širokém základě poprvé po již takřka dvou desítkách let, konkrétně od VIII. sjezdu českých historiků (Hradec Králové, 1999).
Popis v anglickém jazyce * :
History of education belongs among important research fields, mainly in foreign historiographies. In the Bohemian lands this field of study has not developed co-ordinated. On the contrary the resarch has aimed traditionally and one could distinguished three main research approaches: via educational and pedagogical theories; institutional approach and study accented the role of important personalities of schooling.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/17:A1801NQY

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}