OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Centrum výzkumu odborného jazyka (25610)
Název * : The Role of Metadiscourse in Genre Analysis: Engagement Markers in Undergraduate Textbooks and Research Articles
Citace : Guziurová, T. The Role of Metadiscourse in Genre Analysis: Engagement Markers in Undergraduate Textbooks and Research Articles. In: Contrastive Analysis of Discourse-pragmatic Aspects of Linguistic Genres. Cham: Springer International Publishing, 2017. s. 211-233. Yearbook of Corpus Linguistics and Pragmatics 5. ISBN 978-3-319-54554-7.
Podnázev :
Rok * : 2017
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-3-319-54554-7
Název knihy v originálním jazyce * : Contrastive Analysis of Discourse-pragmatic Aspects of Linguistic Genres
Název edice a číslo svazku * : Yearbook of Corpus Linguistics and Pragmatics 5
Místo vydání * : Cham
Název nakladatele * : Springer International Publishing
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 23
Počet stran knihy * : 233
Strana od * : 211
Strana do * : 233
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
academic writing, metadiscourse, genre analysis, research article, undergraduate textbook, engagement markers
Popis v původním jazyce * :
Metadiscourse was probably first introduced into applied linguistics in the 1980s and it has attracted continuous interest ever since, despite the fact that some researchers point out its theoretical and methodological shortcomings. Drawing on the model introduced by Hyland (2005) which presents metadiscourse as one of the significant attempts to conceptualize the interpersonal aspects of language, this study aims to compare two academic genres, undergraduate textbook and research article, within one discipline ? linguistics. It specifically focuses on one category, engagement markers, and compares their occurrence and use in the two genres. The results have shown that the most frequent engagement marker is inclusive we, which however plays a different role in both genres. The study also assesses the potential advantages and drawbacks of the integrative approach to metadiscourse.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/17:A1801NBF

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}