OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Evaluating Suitable Hotel Services in Hotel Booking System Using Expert System
Citace
Walek, B., Hošek, O. a Farana, R. Evaluating Suitable Hotel Services in Hotel Booking System Using Expert System.
In:
6th Computer Science On-line Conference 2017 (CSOC 2017): Advances in Intelligent Systems and Computing 2017-04-26 Prague.
Springer, 2017. s. 396-405. ISBN 9783319571409.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Informatika
Počet stran:
10
Strana od:
396
Strana do:
405
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
9783319571409
Kód ISSN:
2194-5357
Název sborníku:
Advances in Intelligent Systems and Computing
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Springer
Místo vydání:
neuvedeno
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
6th Computer Science On-line Conference 2017 (CSOC 2017)
Místo konání konference:
Prague
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
000405338500043
EID:
2-s2.0-85018686541
Klíčová slova anglicky:
hotel booking; hotel booking system; fuzzy logic; natural fuzzy logic; fuzzy expert system; hotel service; questionnaire
Popis v původním jazyce:
This paper deals with a fuzzy expert system for proposing suitable hotel services in a hotel booking system. The main idea of paper is to propose the most suitable hotel services based on fuzzy expert system and hotel guest preferences. Evaluation of hotel services uses an special fuzzy expert system with a knowledge base and information from a questionnaire with evaluative linguistic expressions filled-in by hotel guests. Proposed expert system was cre-ated using Linguistic Fuzzy Logic Controller. In the proposed fuzzy expert sys-tem the theory of Natural Fuzzy Logic is applied.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/17:A1801N2O
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules