OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název * : Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches
Citace : Barot, T. Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches. In: 6th Computer Science On-line Conference: Cybernetics and Mathematics Applications in Intelligent Systems 2017-04-26 Zlin. Cham: Springer, 2017. s. 110-119. ISBN 978-3-319-57263-5.
Podnázev :
Rok * : 2017
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 10
Strana od * : 110
Strana do * : 119
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-3-319-57263-5
Kód ISSN : 2194-5357
Název sborníku * : Cybernetics and Mathematics Applications in Intelligent Systems
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Springer
Místo vydání * : Cham
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 6th Computer Science On-line Conference
Místo konání konference * : Zlin
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000405339200011
EID : 2-s2.0-85018688874
Klíčová slova anglicky * :
Pedagogical Cybernetics, Control-System Theory, Hypothesis Testing, Normality Testing, Mann-Whitney U-Test, Kruskal Wallis Test
Popis v původním jazyce * :
This paper tries to extent the connection between the technical and pedagogical cybernetics. Particularly, the process-modeling possibilities from the control-system theory are applied to the pedagogical-research area in this paper. In the pedagogy, the cybernetics processes are not further mathematically modeled, because the classical approaches are not widely based on mathematical background of control-system theory. The models are usually presented in a schematic form. In the other case, the measured variables can be described using a set of statistical parameters in the statistical research. The feedback-control model is established in the pedagogical cybernetics. For the purposes of pedagogical research, this paper presents the possibilities of process modeling using control-system-theory approaches. The verification of the presented approach can be provided using statistical methods.
Popis v anglickém jazyce * :
This paper tries to extent the connection between the technical and pedagogi-cal cybernetics. Particularly, the process-modeling possibilities from the con-trol-system theory are applied to the pedagogical-research area in this paper. In the pedagogy, the cybernetics processes are not further mathematically modeled, because the classical approaches are not widely based on mathemat-ical background of control-system theory. The models are usually presented in a schematic form. In the other case, the measured variables can be de-scribed using a set of statistical parameters in the statistical research. The feedback-control model is established in the pedagogical cybernetics. For the purposes of pedagogical research, this paper presents the possibilities of pro-cess modeling using control-system-theory approaches. The verification of the presented approach can be provided using statistical methods.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/17:A1801MT5

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}