OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Title:
Typologie MBTI a osobnostní rozvoj sociálních pedagogů na PdF v Ostravě
Citace
Richterová, B. Typologie MBTI a osobnostní rozvoj sociálních pedagogů na PdF v Ostravě.
In:
J. Sekera.
Osobnostní růst v podmínkách přípravy sociálních pedagogů na pedagogických fakultách v Ostravě a Hradci Králové.
1. vyd. Ostrava: Ostravská Univerzita, 2016. s. 51-63. ISBN 978-80-7464-895-3.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-895-3
Book title in original language:
Osobnostní růst v podmínkách přípravy sociálních pedagogů na pedagogických fakultách v Ostravě a Hradci Králové
Title of the edition and volume number:
neuvedeno
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská Univerzita
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v ČR
Author of the source document:
J. Sekera
Number of pages:
12
Book page count:
101
Page from:
51
Page to:
63
Book print run:
201
EID:
Key words in English:
Typologie MBTI, social educator, personality development, case study
Annotation in original language:
Typologie MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) je jedna z četně užívaných typologií založených na jungiánském analytickém přístupu porozumění osobnosti. Tento příspěvek popisuje její potenciál při diagnostikování a práci na osobnostním rozvoji studentů sociální pedagogiky na Ostravské Univerzitě. Úvodní část příspěvku definičně vymezuje typologii a seznamuje s novějšími výzkumy realizovanými v oblasti humanitních věd. Na základě vybrané případové studie je popsána možnost práce s typologií v rámci předmětů Osobnostní příprava 1, 2 a 3 na katedře sociální pedagogiky.
Annotation in english language:
Typology of MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) is one of the frequently used typologies based on Jung´s analytic approach to understanding of personality. This paper describes its potential at diagnostics and at work on personality development of students of social pedagogy at the University of Ostrava. The paper introduces definition of the typology and new researches in humanistics field at the beginning. By way choosen case study it describes the possibility of working with typologies in the seminars of Personal training 1, 2 and 3 at the Department of Social Education.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1801MSD
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules