OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Title:
Predikce žákovských řešení pro rozvoj didaktické empatie
Citace
Zemanová, R. Predikce žákovských řešení pro rozvoj didaktické empatie.
In:
EME 2016: EME 2016 Proceeding 2016-04-20 Olomouc.
s. 252-256. ISBN 978-80-905281-3-0.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
252
Page to:
256
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-905281-3-0
ISSN code:
Proceedings title:
EME 2016 Proceeding
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
EME 2016
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
cube structure, depiction method, predicting pupils? solutions, didactic empathy
Annotation in original language:
V experimentu necháme 84 dětí ve věku 5?6 let na papír zaznamenat krychlovou stavbu postavenou ze šesti krychlí čtyř barev. Provádíme predikci, jak děti zaznamenají tuto stavbu jako celek a jak zaznamenají jednotlivé její části, které se liší svou náročností záznamu (krychle ve druhém podlaží, krychle v čelním pohledu skryté). Predikci porovnáváme se skutečností. Ukazujeme funkci predikce jako nástroje pro rozvoj didaktické empatie učitelů.
Annotation in english language:
In an experiment, authors let 84 children aged 5?6 sketch a cube structure comprising of six cubes of four colors. Authors made predictions of the ways children would portray this structure as a whole and its individual parts, which are difficult to include (cube on the second level; cube hidden in front view). Authors compare the predictions with children?s solutions. Predictions are introduced as a useful tool for the development of didactic empathy of teachers.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules