OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Oppositional stance and footing shifts in responses to customer complaints on TripAdvisor
Citace : Hopkinson, C. J. Oppositional stance and footing shifts in responses to customer complaints on TripAdvisor. In: New Perspectives in English and American Studies: April Conference Fourteen. Kraków: Uniwersytet Jagielloński. 2017.
Podnázev :
Rok : 2017
Obor : Jazykověda
Místo konání : Kraków
Stát konání akce : Polská republika
Název akce : New Perspectives in English and American Studies: April Conference Fourteen
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Uniwersytet Jagielloński
Klíčová slova anglicky :
footing, stance, evaluation, facework, relational work
Popis v původním jazyce :
This paper reports on the results of a sociopragmatic study of restaurant-owners' public responses to negative customer reviews posted on the TripAdvisor website. Responses to customer complaints are typically apologetic in nature, characterized by an acceptance of criticism and a high level of deference towards the customer. However, this study focuses on those responses which take an explicitly oppositional stance - often contradicting or rejecting the reviewer's claims, and sometimes directing personal criticism at the reviewer (strategies of counter-attack). Drawing on Goffman's concept of footing (1981) and informed by sociopragmatic theories of facework, rapport management and relational work, I explore the discursive mechanisms by which restaurant-owners manipulate the footings that underlie their stancetaking practices. In some cases the default footing (rooted in expectations of deference towards the customer and the acceptance of criticism) is essentially maintained, and various means of mitigation are used as counterweights to the expressions of oppositional stance. In other cases, however, there is a fundamental shift in footing, resulting in a radical reframing of the participants' roles and status (the customer may be publicly denigrated or mocked). Such practices reflect the dynamic, fluid nature of social identities - even in a genre that may at first sight appear to be highly conventional in nature.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}