OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
Citace : Fodorová, K. Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School: Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School. In: Malgorzata Cywiňska. Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci. 1. vyd. Poznaň - Polsko: Wydawnictwo naukovwe UAM, 2019. s. 291-306. neuvede. ISBN 978-83-232-3437-1.
Podnázev :
Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
Rok * : 2019
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-83-232-3437-1
Název knihy v originálním jazyce * : Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
Název edice a číslo svazku * : neuvede
Místo vydání * : Poznaň - Polsko
Název nakladatele * : Wydawnictwo naukovwe UAM
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu : Malgorzata Cywiňska
Počet stran * : 16
Počet stran knihy * : 369
Strana od * : 291
Strana do * : 306
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
a nursery school teacher, teacher's professional development, self-study, nursery school teachers' needs of education
Popis v původním jazyce * :
V příspěvku představujeme učitelku mateřské školy a její samostudium, jako jeden z prostředků jejího profesního rozvoje. Profesní rozvoj provází učitelku po celou dobu výkonu její profese. Jednou z jeho rovin je samostudium. To je významné tím, že učitelka si v něm sama stanovuje cíle, oblasti svého vzdělávání, sama sebe motivuje, sama sebe kontroluje, hodnotí. Je jednou z možností naplnění jejich vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby učitelek vycházejí z jejich úsilí o snahu vykonávat svou práci odborně, kvalifikovaně, aby jejich profesní činnosti byly v co největší míře přínosné pro rozvoj dítěte v edukačním prostředí v mateřské škole. Náš výzkum je zaměřen na tuto snahu učitelek v souvislosti s využíváním samostudia. Zkoumali jsme východiska jejich samostudia, na které vzdělávací oblasti je zaměřeno, jaké překážky učitelky shledávají v jeho využívání. Využívání samostudia učitelek v praxi jsme zkoumali i ve vztahu k jejich délky praxe.
Popis v anglickém jazyce * :
In our paper we introduce a nursery school teacher and her self-study as a tool of her professional development. Professional development accompanies a teacher for the whole period of her job performance. Professional development also includes self-study. That is important because the teacher can set goals and the areas of her education on her own, she motivates herself, checks and assesses herself. Self-study is one of the possibilities how to satisfy her needs of education. Teachers' needs of education are based on their efforts to perform their job professionally and in a qualified manner so that their professional activities are beneficial for the children's development in the educational environment of the nursery school. Our research focusses on these efforts of teachers related to self-study. We researched the bases of their self-study, which areas of education it focusses on, what obstacles to self-study teachers can find. We also researched practical use of self-study by teachers in association with length of their work experience.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/19:A2101M46

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}