OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
GUGA PIZZA - Aneb, jak (ne)zjednodušit problém vzdělávání ve výtvarném oboru
Citace
Sztablová, D., Badalíková, O., Buschkühle, , C., Dytrtová, K., Filipová, P., Kratochvílová, J., Pejčochová, H., Prevodnik, M., Ronovská,, A., Směšná , E., Štefanová , E., Šteiglová, T., Štěpánková, K., Uhl Skřivanová , V. a Vančát, J. GUGA PIZZA - Aneb, jak (ne)zjednodušit problém vzdělávání ve výtvarném oboru: Aneb, jak (ne)zjednodušit problém vzdělávání ve výtvarném oboru.
In:
Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy. Reflexe kurikulárních dokumentů VÝTVARNÉ VÝCHOVY pro všeobecné vzdělávání: Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy 2015 Olomouc.
Olomouc: Česká sekce INSEA, z. s., 2016. s. 185-203. ISBN ISBN 978-80-904268-1-8.
Podnázev
Aneb, jak (ne)zjednodušit problém vzdělávání ve výtvarném oboru
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
19
Strana od:
185
Strana do:
203
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-904268-1-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Česká sekce INSEA, z. s.
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Název konference:
Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy. Reflexe kurikulárních dokumentů VÝTVARNÉ VÝCHOVY pro všeobecné vzdělávání
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Professional teacher training, fine arts discipline,looking for principles, aesthetic attitude, digital visual literacy, cultural literacy, aesthetic education.
Popis v původním jazyce:
Součinnost ve struktuře problémového pole profesního vzdělávání učitelů nejrůznějších typů a stupňů škol ani po dvaceti pěti letech transformace českého školství neprostoupila do všeobecně potřebné a žádoucí úrovně institucionálního mezioborového porozumění. Nejen na nejrůznějších typech základních a středních škol, také ve vysokoškolských podmínkách učitelské přípravy je nutné neustále hledat klíče k mezioborovému porozumění v rámci institucionálního rozhodování o kvalitách profesního rozvoje budoucích učitelů. V čase zdůrazňování autoritativní pozice péče o vizuální gramotnost žáků a opět jejich učitelů si pozornost zaslouží expresivní výrazové předměty. Jejich kulturně- -oborové obsahy jsou v rozvoji kulturní gramotnosti všech účastníků vzdělávání nezastupitelné. Významnou roli mezi nimi hraje výtvarný obor ? výtvarná výchova. Argumentační možnosti její obhajoby v současné době nacházíme v úrovni estetiky edukace.
Popis v anglickém jazyce:
Cooperation in the structure of the problem area of theprofessional education of teachers of various types and levels ofschools has still not pervaded the generally essential and desirablelevel of institutional interdisciplinary understanding even aftertwenty-five years of transforming the Czech school system. Notonly in the various types of primary and secondary schools, butalso as part of the conditions for teacher training on the universitylevel is it necessary to constantly look for clues to interdisciplinaryunderstanding within the framework of institutional decision-makingabout the qualities of the professional development of futureteachers. At a time when the authoritative position of concern forthe visual literacy of students and their teachers is being stressed,expressive objects are meriting attention. Their cultural and disciplinarycontents are irreplaceable in the development of the culturalliteracy of all participants in the educational process. The fine arts discipline ? fine arts education plays a major role within them.The arguments that can be made in their defense are currentlyfound on the level of aesthetic education.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules