OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Školní družina a její edukačně-preventivní aspekty ve vzdělávání žáků mladšího školního věku
Citace
Kaleja, M. a Vlachová, L. Školní družina a její edukačně-preventivní aspekty ve vzdělávání žáků mladšího školního věku.
In:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti: Speciálněpedagogické intervence v současnosti 2017-02-15 Ostrava.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2017. s. 93-101. ISBN 978-80-7464-903-5.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
93
Page to:
101
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-903-5
ISSN code:
Proceedings title:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
after-school club, primary school pupil, prevention function
Annotation in original language:
Příspěvek se cíleně zaměřuje na otázku kvalitativně orientovanou, v jejím kontextu prezentuje problematiku žáka mladšího školního věku a výchovně vzdělávací rámec školní družiny, která plní celou řadu významných funkcí. Primárně orientujeme směrem k podpoře rozvoje osobnosti žáka, sekundárně k instituci školy a rodiny. S ohledem na zaměření textu vyzdvihujeme dominantní aspekt sdělení, jimž se stává problematika provázanosti kurikula, aktivit školní družiny a otázky prevence rizikového chování.
Annotation in english language:
The paper is specifically focused on the issue of quality-oriented question with the educational context of the after-school clubs and primary school pupils. It performs a number of important functions. Primarily the function that brings supporting the development of pupils' personalities, secondarily the other functions bring supporting the school as an educational institution with obligatory curriculum (after-school clubs mostly are integrated into schools) and family. The main interdisciplinary topic of the mentioned subjects such as after-school clubs, families, pupils, is risk behaviour.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1701LWH
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules