OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : odborná kniha (B)
Domácí pracoviště * : Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název * : Školská inkluze versus exkluze
Citace : Kaleja, M. a Zezulková, E. Školská inkluze versus exkluze: Vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. 114 s. ISBN 978-80-7464-840-3.
Podnázev :
Vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření
Rok * : 2016
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7464-840-3
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Místo vydání * : Ostrava
Vydáno : v ČR
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Počet stran * : 114
Počet výtisků knihy * : 200
Název nakladatele * : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
EID :
Klíčová slova anglicky * :
school, inclusion, exclusion, pupils, teachers, research, education
Popis v původním jazyce * :
Vědecká monografie se zabývá aktuálním a hojně diskutovaným tématem školské politiky, které se týká otázek inkluze a exkluze dětí předškolního věku a žáků základního vzdělávání. Kontexty inkluze a exkluze jsou významně ovlivněné celou řadou skutečností, počínaje vlastní strukturou osobnosti a její vnitřními a vnějšími dispozicemi, včetně charakteru rodiny, ve které jedinec žije a která formuje jeho podobu kvality života, má přímý vliv na socializační procesy, kterými jedinec ve svém životní trajektorii prochází. Sociální prostor, v němž žijí a vyrůstají děti a žáci, výrazně determinuje procesy jejich školní úspěšnosti. Vlastní postojová schémata pedagogů, s kterými se ve své vzdělávací trajektorii setkávají a kteří mají na ně vliv při formování socio-edukativních vlastností a rozvoje osobnostních struktur, stejně tak profesní pohled pedagogů na speciální vzdělávací potřeby cílových skupin dětí a žáků, nebo dokonce příslušnost k jejich etnicitě významně umocňují propasti ve vzdělávacích dráhách dotčené populace. Kniha prezentuje průřezová výzkumná zjištění několika k tématu realizovaných výzkumných záměrů, jejichž řešitelé stáli v čele několika uvedených projektů.
Popis v anglickém jazyce * :
In the general context common education is interpreted as education within mainstream, where the socio-educational characteristics of the affected group of children and pupils is distinguished by heterogeneity. Inclusive education is realized in common education and during its implementation the emphasis is placed on a certain level of support of education of all pupils who necessarily need the support for its fulfilment. Therefore, it places increased demands on teachers, especially in the area of differentiation and individualization of lessons. The central topic of this monograph is a discourse in a specified area of the educational system (pre-school and primary), whose integral part is formed by children, pupils and parents from the sociologically monitored localities of social exclusion in the Czech Republic. The authors summarize basic background of definition, connotation and denotation of this issue of school educational policy. They point to discussed areas and present their content from various perspectives with the aim to offer objective critical picture about the condition of given matter, and they emphasize (research) elementary paradigms of the field of special education. An integral part of the concept in this topic is a purposefully selected overview of individual relevant parts and final findings from research-oriented project intentions. The authors also point to explicitly and implicitly defined circumstances of pedagogical and social educational nature which have to be expected by the researcher. The research requires erudition, orientation in current legislation, taking into account current trends of the society both in Czech and world context and also integration of all defined research paradigms.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/16:A1701LW9

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}