OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Učitel jako faktor ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Citace
Adamus, P. Učitel jako faktor ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením.
In:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti: Speciálněpedagogické intervence v současnosti 2017-02-15 Ostrava.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2017. s. 6-11. ISBN 978-80-7464-902-8.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
11
Page from:
6
Page to:
11
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-7464-902-8
ISSN code:
Proceedings title:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
light mental disability, educational process, education of pupils with mild mental disabilities, inclusive education, elementary school, teaching methods and forms.
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje názory na inkluzivní vzdělávání, na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s mentálním postižením.
Annotation in english language:
The article focuses on preparedness of teachers in primary schools and on education of children with mild mental disabilities in regular classes of primary schools. It focuses on the education of teachers in this field and examines their attitudes views on inclusive education, on possible concerns of teachers and their knowledge in areas that streamline the teaching of pupils with mental disabilities.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1701LKS
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules