OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti
Citace
Zezulková, E. Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti: sborník anotací příspěvků z konference s mezinárodní účastí.
In:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti: Speciálněpedagogické intervence v současnosti 2017-02-15 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 17-17. ISBN 978-80-7464-902-8.
Subtitle
sborník anotací příspěvků z konference s mezinárodní účastí
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
1
Page from:
17
Page to:
17
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7464-902-8
ISSN code:
Proceedings title:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
inclusive education, supportive measures, speech literacy, school failure, pedagogical intervention, school counselling centre, school special education teacher.
Annotation in original language:
Nedostatky v úrovni mluvní gramotnosti žáků prvních ročníků mohou signalizovat jistá rizika školní neúspěšnosti, někteří z těchto žáků se tak stávají potencionálními kandidáty na podpůrná opatření při vzdělávání. Příspěvek pojednává o příčinných souvislostech mluvní a čtenářské gramotnosti a poukazuje na zvýšené nároky na pedagogy v inkluzivním vzdělávání zejména v oblasti pedagogické diagnostiky vzdělávacích potřeb žáků za účelem nastavení podpůrných opatření prvního stupně. Příspěvek dále popisuje rizika diagnostikování žáků a zdůrazňuje potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.
Annotation in english language:
Insufficiencies in the level of speech literacy in pupils of 1st years can signal certain risks of school failure, some of these pupil become potential ?candidates? for supportive measures of 1st level. The contribution describes causal links of speech literacy and literacy and it points to increased demands on teachers in inclusive education, especially in the area of pedagogical diagnosis of educational needs of pupils in order to determine the setting of supportive measures of 1st level. The contribution further describes certain risks of diagnosis of a pupil and it emphasizes permanent engagement of school special educational teachers, or school psychologists within the teams of school counselling centre.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A2301LHM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules