OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Frazeologie ve slovní zásobě žáků - šance, nebo ohrožení?
Citace : Svobodová, J. Frazeologie ve slovní zásobě žáků - šance, nebo ohrožení?. In: Skola - szanse i zagrozenia w dobie globalizacji. Cieszyn: Slezská univerzita Katowice. 2001.
Podnázev :
Rok : 2001
Obor : Jazykověda
Místo konání : Cieszyn
Stát konání akce : Polská republika
Název akce : Skola - szanse i zagrozenia w dobie globalizacji
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Slezská univerzita Katowice
Klíčová slova anglicky :
teaching, mother tongue, phraseology, language awareness
Popis v původním jazyce :
Při školní výuce mateřštiny by se neměl podceňovat význam znalosti frazeologie pro bohatost, obratnost a živost vyjadřování i pro náležité vnímání obsahů jazykových sdělení. Zdá se, že hlavní problém nepředstavuje pouze opomíjení frazeologie jako integrální součásti slovní zásoby jazyka, ale celková koncepce některých učebnic, které stále preferují výcvik ve formálních znalostech gramatiky a pravopisu, nikoli sémantiku jazyka. Proto je zapotřebí změnit jejich pojetí celkově, ne jenom mechanicky přidat frazeologii. Nejde jen o to, aby výuka frazeologie od nejnižších ročníků školní docházky ozvláštnila, ?okořenila? výuku mateřštiny, ale o promyšlené, systematické a vhodně integrované zařazením frazeologie do jazykového vyučování tak, aby byl podporován trend komunikačního vyučování mateřštiny. Celostní vnímání jazyka pomůže posílit obecné jazykové povědomí žáka, které je významné i z hlediska studia dalších cizích jazyků, jistě nepostradatelných právě v období globalizace.
Popis v anglickém jazyce :
The authoress of the present paper is convinced that the holistic approach to the teaching of the mother tongue from the lowest grades, including the incorporation of phraseology, strengthens their language awareness, which is also highly important in the process of learning foreign languages.
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}