OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název:
Čeština jako mateřština
Citace
Svobodová, J. Čeština jako mateřština.
In:
Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Cesty ke komunikaci: Čeština - jazyk slovanský 2001-11-22 Ostrava.
Ostrava: Čeština - jazyk slovanský, 2001. Čeština - jazyk slovanský, 2001. s. 13-17. ISBN 80-7042-194-0.
Podnázev
Rok vydání:
2001
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
5
Strana od:
13
Strana do:
17
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7042-194-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Čeština - jazyk slovanský
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Čeština - jazyk slovanský
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Cesty ke komunikaci
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
mother tongue teaching; Czech language; communicative approach; imitation
Popis v původním jazyce:
Autorka se zamýšlí nad výukou mateřštiny v českém prostředí v minulosti a dnes, především nad soupeřením teoretické výuky jazykového systému s intuitivním osvojováním mateřštiny cestou nápodoby, provázenou snahami vymýtit gramatiku z nižších ročníků škol. Sleduje, jak nyní ve výukové praxi dopadá záměr uplatňovat komunikační přístup k mateřskému jazyku a jak se na pozadí výuky češtiny formuje vztah žáků k vlastní mateřštině. Příspěvek prezentuje názor, že postoj mluvčího k mateřštině se počíná rozvíjet a formovat od samého počátku školní docházky.
Popis v anglickém jazyce:
The present authoress deals with the mother-tongue classes in the Czech surrounding in the past and at present with the emphasis on the competition of a theoretical approach to the language system and the intuitive reception based on imitation, the latter being accompanied by a tendency to oust grammar from the lower grades of primary schools. She makes an attempt to show what are the present results of the intention to apply the communicative approach to mother-tongue tuition and how the attitude of pupils to their own language is shaped against the background of their mother-tongue classes. The paper presents the view that the attitude of a speaker to his or her mother tongue has been developing from the very beginning of the school attendance.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/01:A08005OY
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules