OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
The Creation Of Multimedia Textbook
Citace
Oujezdský, A. The Creation Of Multimedia Textbook.
In:
ICTE 2016: Information and Communication Technology in Education 2016-09-05 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 133-140. ISBN 978-80-7464-850-2.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
133
Strana do:
140
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7464-850-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICTE 2016
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Multimedia, education, textbook.
Popis v původním jazyce:
This paper deals with the creation of the electronic textbooks using multimedia objects. It is an offline version of the textbook, which replaces a traditional study material. The American pedagogue Edgar Dale has already published his ?Cone of Learning? several decades ago (Dale, 1946). He has stated there that the more senses are involved in learning, the better is the result of learning and remembering. Therefore, when creating electronic multimedia textbooks, the multimedia elements such as animations, color schemes, sound recordings and videos are used to appeal to as many students? senses as possible. With regard to the sensory preferences of individual students, the students themselves choose which sensory variant they want to use when studying.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701K7C
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules