OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Constructivism in Teaching of Basic Computer Skills
Citace
Nagyová, I. Constructivism in Teaching of Basic Computer Skills.
In:
ICTE 2016: Information and Communication Technology in Education. Proceedings 2017-09-04 Ostrava.
Ostrava: Ostrava university, 2016. s. 124-132. ISBN 978-80-7464-850-2.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
124
Strana do:
132
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7464-850-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostrava university
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICTE 2016
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Constructivism, find and replace, teaching, coding, color inversion.
Popis v původním jazyce:
The paper aims to outline the ways to replace the classic transmissive approach to instruction of basic user?s computer skills with the elements of constructivism. On the example of working in a text editor, the authors demonstrate how the ?Find and Replace? tool can be suggestively and purposefully used in instruction. The analysis of the usability and possible errors of these tools enables the formulation of tasks suitable for constructivist instruction. For illustration, we present two examples of problematic tasks ? inversion of black-and-white image and text coding. The problematic tasks were solved by students, future lower primary school teachers. The paper presents the experience acquired from the constructivist-based instruction.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701K1W
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules