OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra hudební výchovy (45010)
Název * : Archetypický rozměr hudebního orientalismu
Citace : Kozel, D. Archetypický rozměr hudebního orientalismu. In: STUDIA HUMANITATIS - ARS HERMENEUTICA METODOLOGIE A THEURGIE HERMENEUTICKÉ INTERPRETACE. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2016. s. 113-126. VI. ISBN 978-80-7464-857-1.
Podnázev :
Rok * : 2016
Obor * : Umění, architektura, kulturní dědictví
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7464-857-1
Název knihy v originálním jazyce * : STUDIA HUMANITATIS - ARS HERMENEUTICA METODOLOGIE A THEURGIE HERMENEUTICKÉ INTERPRETACE
Název edice a číslo svazku * : VI
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Ostravská univerzita, Filozofická fakulta
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 14
Počet stran knihy * : 414
Strana od * : 113
Strana do * : 126
Počet výtisků knihy * : 100
EID :
Klíčová slova anglicky * :
archetype; music culture; Orient; orientalism in music; collective unconscious; collective consciousness; Carl Gustav Jung; Edward W. Said
Popis v původním jazyce * :
Pojem hudebního orientalismu byl do muzikologie zahrnut především ve smyslu Edwarda W. Saida. Orientální znaky v hudbě mohou být identifikovány prostřednictvím analýzy a interpretace hudební struktury a hudebních témat jako topiky. Hudba je jako symbol specifickou součástí kolektivního vědomí a kolektivní nevědomí v jungiánském slova smyslu. Problematika mezikulturního porozumění se objevuje v momentě interpretačního přístupu k hudebnímu dílu Západu s odkazem na Orient. Text je zaměřen na vybrané teoretické koncepce z oblasti muzikologie a analytické psychologie.
Popis v anglickém jazyce * :
The notion of musical orientalism has been endorsed by musicology mainly in the Edward W. Said?s sense. Oriental signs in music can be identified through analysing and interpreting the musical structure and musical theme as a topicity. Music as a symbol is a specific part of the collective consciousness and the collective unconscious in the Jungian sense. The issue of intercultural understanding raises up when approaching interpretation of the West work of music with reference to Orient. The text is focused on selected theoretical concepts from the field of musicology and analytical psychology.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/16:A1701JZX

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}