OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra historie (25800)
Název:
Možnosti využití aktivizujících metod ve výuce období socialismu a současné české učebnice dějepisu
Citace
Gracová, B. Možnosti využití aktivizujících metod ve výuce období socialismu a současné české učebnice dějepisu.
In:
GRACOVÁ, B., TOMÁŠEK, M..
Obraz období socialismu v českých a polských učebnicích / Obraz okresu socjalizmu w czeskich i polskich podręcznikach.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 52-70. ISBN 978-80-7464-854-0.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-854-0
Název knihy v originálním jazyce:
Obraz období socialismu v českých a polských učebnicích / Obraz okresu socjalizmu w czeskich i polskich podręcznikach
Název edice a číslo svazku:
neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
GRACOVÁ, B., TOMÁŠEK, M.
Počet stran:
19
Počet stran knihy:
436
Strana od:
52
Strana do:
70
Počet výtisků knihy:
150
EID:
Klíčová slova anglicky:
historical textbook; content analysis; stimulating and experience methods; education oriented towards a research; educational media; multi-perspective principle; socialistic era
Popis v původním jazyce:
Obsahová analýza dějepisné učebnice moderních dějin a odpovídajícího pracovního sešitu pro základní a středoškolské vzdělávání sleduje didaktickou vybavenost edukačních materiálů s ohledem na nejrůznější typy aktivizujících úloh vztahujících se k prezentaci komunistické minulosti středoevropského prostoru. Pojednání o učebnici určené mladším žákům se koncentruje na nejčastěji doporučované metodické přístupy (orální historie, interpretace pramenů, referáty), rozbor úloh ve středoškolských textech je členěn tematicky. Učebnice nabízejí bohatou škálu motivujících aktivit i těch, které zohledňují princip multiperspektivity. Jejich deficitem zůstává absence metodických stránek, usměrňujících postup mladých badatelů, a nedostatečné zastoupení katalogů otázek zejména k ikonickým textům.
Popis v anglickém jazyce:
The content analysis of a histocial textbook focusing on contemporary history and of a corresponding workbook for primary and secondary schools observes didactic facilities of educational papers with regard to stimulating works of many types related to the presentation of communist past in the Central Europe.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/16:A1701JRP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules