OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra historie (25800)
Title:
Možnosti využití aktivizujících metod ve výuce období socialismu a současné české učebnice dějepisu
Citace
Gracová, B. Možnosti využití aktivizujících metod ve výuce období socialismu a současné české učebnice dějepisu.
In:
GRACOVÁ, B., TOMÁŠEK, M..
Obraz období socialismu v českých a polských učebnicích / Obraz okresu socjalizmu w czeskich i polskich podręcznikach.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 52-70. ISBN 978-80-7464-854-0.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-854-0
Book title in original language:
Obraz období socialismu v českých a polských učebnicích / Obraz okresu socjalizmu w czeskich i polskich podręcznikach
Title of the edition and volume number:
neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
GRACOVÁ, B., TOMÁŠEK, M.
Number of pages:
19
Book page count:
436
Page from:
52
Page to:
70
Book print run:
150
EID:
Key words in English:
historical textbook; content analysis; stimulating and experience methods; education oriented towards a research; educational media; multi-perspective principle; socialistic era
Annotation in original language:
Obsahová analýza dějepisné učebnice moderních dějin a odpovídajícího pracovního sešitu pro základní a středoškolské vzdělávání sleduje didaktickou vybavenost edukačních materiálů s ohledem na nejrůznější typy aktivizujících úloh vztahujících se k prezentaci komunistické minulosti středoevropského prostoru. Pojednání o učebnici určené mladším žákům se koncentruje na nejčastěji doporučované metodické přístupy (orální historie, interpretace pramenů, referáty), rozbor úloh ve středoškolských textech je členěn tematicky. Učebnice nabízejí bohatou škálu motivujících aktivit i těch, které zohledňují princip multiperspektivity. Jejich deficitem zůstává absence metodických stránek, usměrňujících postup mladých badatelů, a nedostatečné zastoupení katalogů otázek zejména k ikonickým textům.
Annotation in english language:
The content analysis of a histocial textbook focusing on contemporary history and of a corresponding workbook for primary and secondary schools observes didactic facilities of educational papers with regard to stimulating works of many types related to the presentation of communist past in the Central Europe.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/16:A1701JRP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules